...ΚΑΙ Η ΑΘΛΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΟΜΟΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΖΗΤΑ Ο ΝΟΤΟΣ...
...για την οποια κουβεντα ο Γερμανομανής "α-καταλληλοτατος"...
...που κανει Ανασταση στη ...Γερμανια με τον αδερφό του ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Διαβαστε την σχετικη ειδηση και το αρθρο του "α-καταλληλοτατου"χλεμπονιαρη λογιστακου "Κινεζου"...
...παμπλουτου "σοσιαλιστη" ιδιοκτητη του μισου Κολωνακιου-μονιμου εφιαλτη του Αντρεα μεσα στο ΠΑΣΟΚ...
...
...που αφου μας κατεστρεψε βαζοντας μας απροετοιμαστουυς στην ΟΝΕ, μονο και μονο για ναχει να δειχνει η Γερμανια -ερωτας και ψυχικη Πατριδα του...-οτι εχει πολλα κρατη μαζι της στο εγχειρημα της του € ...
...και αφου αφησε Παπαντωνιου , Τσουκατους κλπ να οργιασουν σε κλεψιμο, διαπλοκη, "μαυρο χρημα" κλπ στην πλατη μας...
...οντας ο ιδιος ανικανος να ξεχωρισει ενα τιμολογιο απο ενα εισιτητριο σινεμα...
...τωρα μας κανει συνεχεια τον "καθηγητη" περι παντος, με γενικολογες τυποποιημενες εκφρασεις τυπου " πρεπει να...", " χρειαζεται να..." , "ειναι πλεον αναγκαιο να..." , "ειναι μεν σημαντικο βημα , αλλα ανεπαρκες"...χωρις να μας λεει ΠΟΤΕ και πως θα γινουν αυτα...
..ουτε γιατι δεν τακανε ποτε οταν ηταν ο ιδιος επανω...
Τωρα ανακαλυπτει ότι η Κοινωνικη Ευρωπη ειναι ελλιπης και ανεπαρκης-γιατι η αγαπη του Γερμανια δινει μονο 500ψωροδις € για την πανδημια, εναντι των 2 τρις € που απαιτουνται, αποφασιζοντας μεσω Σοιμπλε ότι "δεν ειναι δα και απολυτη αξια η ανθρωπινη ζωη, ιδιως οι γεροι ας πεθανουν, ( 80 εκ >65ετων σ ολη την ΕΕ-μια " Γερμανια" δηλαδη...) ολοι θα πεθανουμε καποτε..."
Τοση γενικολογια, τοσα "ναι μεν αλλα..." τοσο εγγραμματο "τιποτε", σε ενα αρθρο δισελιδο στα "ΝΕΑ", που θα ηταν αρκετο ενα ημισελιδο το πολυ...
....με επισημανσεις για αποφασεις που εχουν ληφθει και Οργανα πουχουν στηθει-χωρις ποτε να λειτουργησουν...- αλλα αυτος τα θαυμαζει γιατι αυτο μονο ξερει...νομιζοντας οτι δραση για ενα θεμα ειναι να στησεις αλλη μια Επιτροπη που θα αποφασισει σε 4 μηνες πως θα δρασει...( !!!!!)
...δεν εχουμε ξαναδει ποτε-ουτε απο τον ιδιο...
Εν τουτοις, ειναι σημαντικο πως η " Κοινωνικη Ευρωπη", που κατ αυτον και αλλους Ευρωλαγνους ηταν ενας βασικος λογος για να παμε να χωθουμε στο " Κλουβι με τις Τρελλες"-και μας τον πιπιλαει χρονια...τωρα του φαινεται οτι δεν υπαρχει !!-ακομη και σ αυτον...
Σκεψου-αν μεχρι κι ο Σημιτης ασκει τετοια κριτικη στον νεανικο του ερωτα-και της γυρναει σιγα-σιγα την σκυφτη στενη πλατουλα...-οπως κι ο "δικος του" Χρ.Ροζακης για τη Χαγη...
..ποσο δικηο εχουμε ολοι εμεις που τοσο καιρο τα πολεμαμε τ Ευρωαικα κωλομαγαζα του νεου Σοβιετ....
Ανεπαρκή χαρακτηρίζει την χρηματοδότηση ύψους 540 δισ. ευρώ που αποφάσισε το Eurogroup ο Κώστας Σημίτης. Ο πρώην πρωθυπουργός με άρθρο του που φιλοξενείται στην εφημερίδα Τα Νέα, επισημαίνει πως η αδυναμία κάποιων χωρών να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της πανδημίας είναι απειλή για την ΕΕ.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Κώστα Σημίτη:
Οι αποφάσεις του Eurogroup αναφορικά με τη χρηματοδότηση των κρατών-μελών με 540 δισ. ευρώ (για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της επιδημίας του κσρωνοϊού) αποτελούν ένα σημαντικό, αλλά ανεπαρκές, βήμα για την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας κοινωνικής πολιτικής από την ένωση. Οπως σωστά επισημάνθηκε από μια διακήρυξη, που εκπονήθηκε από οικονομολόγους που προέρχονταν από επτά ευρωπαϊκές χώρες, ότι «κάθε περιορισμός στην ικανότητα των μεμονωμένων χωρών να καταπολεμήσουν την πανδημία και τις οικονομικές της συνέπειες θα είναι απειλή για τους λαούς των άλλων χωρών. Αυτή η σοβαρή έκτακτη περίσταση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον κατάλληλο τρόπο, αλλιώς η υγεία και οι ζωές εκατομμυρίων πολιτών θα υποστούν υπαρξιακή απειλή», απαιτείται μια στρατηγική «που θα κάνει ό,τι χρειαστεί».
Η αναγκαία αυτή στρατηγική δεν τονίστηκε με έμφαση από το Eurogroup. Αιτία ήταν οι έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ των κρατών-μελών τους δύο τελευταίους μήνες, που κατέληξαν στη δημιουργία δύο ανατιθέμενων στρατοπέδων. Το ένα αποτελούσαν κυρίως οι χώρες του Βορρά της Ενωσης (που ήταν αντίθετες σε νέες δαπάνες), το άλλο οι χώρες του Νότου, που έχουν υποστεί έως τώρα τις πιο σημαντικές ανθρώπινες απώλειες. Η συμφωνία που επήλθε ήταν αποτέλεσμα ενός συμβιβασμού που ολοι θεώρησαν αναγκαίο. Ο συμβιβασμός αυτός προσδιορίζει με γενικό τρόπο πώς θα διατεθούν τα 540 δισ. ευρώ. Παραμένει όμως ανοικτό το πλαίσιο που ισχύει.
Κατά μία άποψη, θα πρέπει να δαπανηθούν αποκλειστικά για τη ρύθμιση των οικονομικών προβλημάτων που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και όχι για τη βελτίωση των συστημάτων υγείας, τις επιβεβλημένες ενέργειες για την αντιμετώπιση της επιδημίας και την περίθαλψη των ασθενών. Κατά την άποψη αυτή, τα θέματα αυτά δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Ενωσης αλλά των κρατών-μελών που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν δικούς τους πόρους. Ομως, στην περίπτωση της πανδημίας τα προβλήματα της υγείας των πολιτών και τα κοινωνικά προβλήματα που έχουν προκόψει είναι στενά συνδεδεμένα με τα οικονομικά θέματα και αποτελούν ένα ενιαίο σύμπλεγμα.
Είναι γι’ αυτό επιβεβλημένη μια κοινή προσπάθεια, ώστε να ελεγχθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας. Είναι επίσης αναγκαίο τα κράτη-μέλη της Ενωσης να αξιοποιούν τους διαθέσιμους πόρους χωρίς να ακολουθούν τις πολύπλοκες διαδικασίες που χαρακτηρίζουν τα άλλα σκιαγράμματα χρηματοδότησης.
Ο συμβιβασμός αυτός, παρά τις ατέλειες και τις ασάφειες της απόφασης, τις υπάρχουσες ακόμη διαφορές που πρέπει να αντιμετωπιστούν, την παραπομπή θεμάτων στο Συμβούλιο της Ενωσης, δεν πρέπει διόλου να υποτιμηθεί. Είναι σαφής η πρόθεση βελτίωσης των κοινωνικών συνθηκών στην Ενωση, η άσκηση πολιτικής με κοινωνικά κριτήρια.
Η Σύνοδος Κορυφής στις 25 Απριλίου θα αποφασίσει την πραγματοποίηση ή όχι ενός Ταμείου Ανάκαμψης, που θα χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό της Ενωσης και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Κατά τη Γαλλία, την Ιταλία και άλλες χώρες, θα είναι δυνατή η χρηματοδότηση του Ταμείου και με χρηματοπιστωτικά εργαλεία (όπως ομόλογα) ώστε να υπάρξει η δυνατότητα άντλησης πρόσθετων κεφαλαίων από τις αγορές. Την άποψη αυτή απορρίπτουν οι χώρες που ανατίθενται στην αύξηση των δαπανών.
Ο Γάλλος φιλόσοφος Μπερνάρ Ανρί Λεβί σε μια πρόσφατη συνέντευξή του τόνισε πως «ευτυχώς που υπάρχει η Ευρώπη και η τεράστια οικονομική στήριξη που προέρχεται από ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα». Η πρόοδος εξάλλου προς μια κοινωνική Ευρώπη ανήκει στους στόχους της Ενωσης και άρα η υλοποίηση της βελτίωσης των κοινωνικών συνθηκών με την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού είναι μέσα στα προγραμματικά της καθήκοντα.
Υπενθυμίζω σχετικά ότι από το 2017 η ΕΕ έχει υιοθετήσει τον «ευρωπαϊκό πυλώνα των κοινωνικών δικαιωμάτων» (που καταγράφει τους κύριους στόχους της κοινωνικής της πολιτικής), αναθέτοντας για τη χρηματοδότηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο τον κεντρικό ρόλο και συμπληρωματικούς ρόλους στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και στο Ταμείο Συνοχής.
Αναφέρω ενδεικτικά ορισμένους στόχους: η βελτίωση της κατάρτισης και της διά βίου μάθησης, η ισότητα των δύο φύλων, η ενεργός στήριξη της απασχόλησης, η χορήγηση αποδοχών που εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές πεδίο διαβίωσης, το υγιεινό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, η φροντίδα των παιδιών, η στήριξη σε περίπτωση ανεργίας, η υγειονομική περίθαλψη, η χορήγηση σύνταξης σε κάθε ηλικιωμένο άτομο, η φροντίδα για τα άτομα με αναπηρία, η πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες για μια κανονική ζωή, όπως οι μεταφορές, η ύδρευση, η ενέργεια.
Στην Ελλάδα, η διαχείριση και διάθεση των πόρων που παρέχονται από όλα αυτά τα ευρωπαϊκά ταμεία πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ΕΣΠA (Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης). Και το τελευταίο ΕΣΠΑ (2014-2020) μέσω της εφαρμογής των επιμέρους προγραμμάτων του απέφερε θετικά αποτελέσματα. Υπήρξαν πρόοδοι σε πολλούς τομείς.
Οι επιμέρους εξελίξεις, ωστόσο, φαίνεται να μην αναδιαμόρφωσαν τη μεγάλη εικόνα. Για την ακρίβεια, είναι αμφίβολο αν η σύγκλιση των χωρών που υστερούν (προς τις ανεπτυγμένες οικονομίες της Ενωσης) ήταν ικανοποιητική και άρα αν το όλο σύστημα λειτούργησε αποδοτικά, στον βαθμό που θα έπρεπε.( Περιγραφη του προβληματος, αντι της εξηγησης και προτασεων να αρθει..σ.σ.-Βρεχει, επειδη βρεχει !!!!!)
Μια πρώτη αξιολόγηση δείχνει ότι τα αποτελέσματα διαφέρουν κατά προγράμματα. Η Τράπεζα της Ελλάδος (Οικονομικό Δελτίο 47, Ιούλιος 2018) σε μια συνολική αποτίμηση το 2017 αναφέρει την ύπαρξη μιας σειράς προβλημάτων που προέκυψαν: α) Κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν εξυπηρετήθηκαν οι επιδιωκόμενοι στόχοι, β) Δεν λειτούργησαν ικανοποιητικά τα ψηφιακά συστήματα που απαιτούνται για τον σχεδίασμά, γ) Δεν ήταν ικανοποιητικό το επίπεδο της διοικητικής και διαχειριστικής ικανότητας των υπευθύνων, δ) Υπήρξε έντονη γραφειοκρατία κατά τον έλεγχο των πράξεων και την πληρωμή των οφειλομένων.
Σε έκθεση της διαΝΕΟσις του 2016 αναφέρεται ότι τα προγράμματα εξασφάλισαν στην ελληνική οικονομία δεκάδες δισεκατομμύρια, αλλά η αξιολόγηση του αποτελέσματος είναι δύσκολη. Κυριαρχεί η εντύπωση ότι «οι σχεδιαστικές στρεβλώσεις και οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις εμπόδισαν μια πιο ορθολογική επένδυση των χρημάτων». Οι πελατειακές πρακτικές έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Ενδεικτικό εξάλλου της υστέρησης στην αποτελεσματική εφαρμογή των προγραμμάτων είναι το γεγονός ότι το ποσοστό απορρόφησης των πόρων του ΕΣΠΑ έφθασε (με τα στοιχεία του Μαρτίου 2020) μόλις το 35,20% όσον αφορά τα επιχειρησιακά προγράμματα και το 30,78% στα προγράμματα της αρμοδιότητας των περιφερειών. Περίπου 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να απορροφηθούν έως το τέλος της προγραμματικής περιόδου. Η προγραμματική περίοδος λήγει με απόφαση της Ενωσης το 2023 – για προγράμματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί έως το 2020. Η αυτόματη αυτή παράταση μάλλον όμως δεν θα επαρκέσει για να ολοκληρωθούν τα έργα και να απορροφηθεί το σύνολο των διατιθεμένων χρημάτων.
Η επιδημία του κορωνοϊού θα επιβαρύνει την αδυναμία τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων στο σύνολο της Ενωσης. Θα υπάρξουν νέες αποφάσεις της Επιτροπής για το τι θα πρέπει να γίνει. Η πλέον ενδεδειγμένη λύση όσον αφορά τα ελληνικά προγράμματα είναι: για το μεν σκέλος του έργου που πραγματοποιήθηκε, να ισχύσουν οι υπάρχοντες κανόνες ελέγχου, για τα δε σκέλη που δεν έχουν εκτελεστεί, να συμφωνηθούν νέα προγράμματα προσαρμοσμένα στις δυνατότητες της χώρας, ώστε να απορροφηθούν τα χρήματα.
Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει ( μωρε τι μας λες..σ.σ.) εντατική προσπάθεια από την ελληνική πλευρά για τη δραστική αντιμετώπιση των αδυναμιών που επισημάνθηκαν. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσιάζοντας τις πολιτικές κατευθύνσεις της νέας Επιτροπής, τόνισε ότι είναι απαραίτητο να συμβιβαστούν οι οικονομικές και κοινωνικές επιδιώξεις της Ενωσης. Για να επιτευχθεί αυτό, θα εκπονηθεί πρόγραμμα για την πλήρη και συστηματική εφαρμογή του ύπαρχοντος πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων που προαναφέρθηκε. Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο θα είναι και πάλι ο φορέας της προσπάθειας αυτής. Θα αυξηθεί επίσης η χρηματοδότησή του. Η Ελλάδα θα έχει την ευκαιρία βελτίωσης της κοινωνικής πολιτικής της.
Η εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής κοινωνικής πολιτικής προϋποθέτει μια γενικότερη αλλαγή προτεραιοτήτων. Μόνιμος φραγμός στην αύξηση των κοινωνικών δαπανών των κρατών-μελών είναι οι περιορισμοί που επιβάλλονται από την επιδίωξη ενός ισοσκελισμένου προϋπολογισμού ( που επιβαλλουν συνεχως οι παραφρονες Γερμανοι Προτεσταντες φιλοι σου, φιλε...σ.σ.) . Θα πρέπει όμως να υπάρξουν περισσότεροι πόροι για την κοινωνική πολιτική. Η αύξηση των χρηματοδοτήσεων ωστόσο αποτελεί πρόβλημα. Τα κράτη- μέλη συνήθως ανατίθενται στην αύξηση των δαπανών τους. Παράδειγμα αποτελεί η τρέχουσα συνεννόηση για τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Η Αυστρία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Δανία αρνούνται κάθε αύξηση. Η Γαλλία και η Γερμανία, που έχουν αποφασιστικό ρόλο,( και που βαζουν τις προηγουμενες "υπηρετες" τους μπροστα, πως τις διαχωριζεις, "καθηγηταρα μας", ενω ολος ο κοσμος το ξερει; σ.σ.) δεν έχουν ακόμη εκδηλώσει τις προθέσεις τους ( χαζες ειναι; αφου μικανε οι αλλοι για αυτους...σ.σ.) . Ο αρμόδιός επίτροπος διαπραγματεύεται για να μην υπάρξει μείωση του προϋπολογισμού, ως συνέπεια της αποχώρησης της Μ. Βρετανίας.
Είναι γι’ αυτό αμφίβολο εάν θα υπάρξουν περιθώρια για την ουσιαστική αύξηση των κοινωνικών δαπανών. Οι εκπρόσωποι των μελών την επαγγέλλονται, αλλά απορρίπτουν τα μέσα πραγματοποίησής της. Το μέλλον της κοινωνικής πολιτικής της Ενωσης είναι γι΄ αυτό αβέβαιο.( !!!!!!!!!!!!!!!!!!-καλα , ο Σημιτης τοπε αυτο; Αχ, θα τρελλαθω...)
Πολλοί πολίτες θεωρούν ότι η δημιουργία της Ενωσης δεν επέφερε σημαντική πρόοδο, αλλά, αντίθετα, ωφέλησε μόνο τις τράπεζες και τις μεγάλες επιχειρήσεις. Πρόκειται για μια ρητορική που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ακροατήριο. Η αλήθεια είναι ότι δεν ωφελήθηκαν μόνο οι τράπεζες. Η ανάπτυξη διευκολύνθηκε και επιταχύνθηκε σε όλον τον ευρωπαϊκό χώρο. Το σημαντικότερο είναι ότι διαμορφώθηκε ένα κυρίαρχο κοινωνικό μοντέλο για τον ευρωπαϊκό χώρο. Υπήρξαν σημαντικές συναινέσεις που βελτίωσαν κατά πολύ τη θέση των εργαζομένων, δημιουργώντας και επεκτείνοντας ρυθμίσεις που προβλέπουν τη γενίκευση της κοινωνικής ασφάλισης, την ενίσχυση των συστημάτων υγείας, την αλλαγή των συνθηκών εργασίας προς όφελος των εργαζομένων, τη συμμετοχή τους στη λήψη των αποφάσεων, τον περιορισμό των συντεχνιακών ρυθμίσεων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ασπάζεται οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα. Εχει π.χ. επιβάλει πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων για περιορισμούς του ανταγωνισμού από καρτέλ επιχειρήσεων. Συμβάλλει έτσι στον περιορισμό της ασυδοσίας των επιχειρήσεων και στηρίζει την επιδίωξη για μια ανάπτυξη επωφελή στο σύνολο της κοινωνίας. Στην Ελλάδα αυτή η εξέλιξη δεν έγινε αντιληπτή, γιατί οι δράσεις και ο ανταγωνισμός των μεγάλων επιχειρήσεων πραγματοποιούνται στα κέντρα υποφύσεων σε διεθνές επίπεδο. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι υπάρχουν πολιτικές της Ενωσης με ιδιαίτερη σημασία και για την Ελλάδα. Παράδειγμα αποτελούν οι ενισχύσεις για τα αγροτικά προϊόντα, ώστε οι αγρότες να έχουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα. Η επέκταση της κοινωνικής ασφάλισης σε όλη τη χώμα οφείλεται και στο ότι είμαστε μέλος της Ενωσης και ακολουθήσαμε πολιτικές που σχεδιάστηκαν από την Ενωση και εφαρμόζονται στις χώρες της.
Με τα σημερινά δεδομένα και για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες στην προοπτική ενίσχυσης της κοινωνικής Ευρώπης, έχουν πρόσφατα διατυπωθεί πολλές προτάσεις – θα αναφέρω μία που ξεφεύγει από το συνηθισμένο πλαίσιο. Ο Τόμας Πικετί και άλλοι Γάλλοι διανοούμενοι παρουσίασαν το επόμενο βήμα ενοποίησης και χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της κρίσης, με κύριο στόχο οι μεγάλες επιχειρήσεις να συνεισφέρουν περισσότερα από τις μικρές και μεσαίες και οι πιο πλούσιοι φορολογούμενοι να συνδράμουν περισσότερα από εκείνους που έχουν χαμηλότερα εισοδήματα. Τα χρήματα που θα καταβάλλονται θα δαπανώνται για εκείνους τους αναγκαίους κοινωνικούς στόχους που σήμερα δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Επιδίωξη θα πρέπει να είναι «ένας προϋπολογισμός για περισσότερη δημοκρατία». Θα αποφασίζεται από μια Ευρωπαϊκή Συνέλευση, που θα δημιουργηθεί κυρίως γι’ αυτόν τον σκοπό, θα καταστεί έτσι δυνατές τόσο η αντιμετώπιση των άμεσων προβλημάτων της Ευρώπης, όσο και η δημιουργία ενός συνόλου επιδιώξεων και ρυθμίσεων στο πλαίσιο μιας οικονομίας που θα έχει εξασφαλίσει την εφαρμογή των κανόνων που έχουν ως στόχο την αλληλεγγύη. Θα πραγματοποιηθεί ιδίως η υπόσχεση που δόθηκε κατά την ίδρυση της Ενωσης, να υπάρξει ίση αντιμετώπιση όλων των πολιτών κατά την πρόοδο των συνθηκών ζωής και εργασίας.
Συμπερασματικά μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι επιβάλλονται νέα βήματα προς την κοινωνική Ευρώπη. Για να πραγματοποιηθούν, χρειάζεται πρόοδος στη λειτουργία της σημερινής Ενωσης – ώστε τα βήματα όχι μόνο να πραγματοποιηθούν, αλλά και να είναι αποτελεσματικά. Η νέα πρόεδρος της Επιτροπής Φον ντερ Λάιεν ανέφερε κατά την ανάληψη των καθηκόντων της «ότι είναι καιρός πια να συμβιβάσουμε σήμερα το κοινωνικό με την αγορά»(αληθεια, ε; βρε, βρε , βρε...σ.σ.) . Είναι ένας επιβεβλημένος αλλά δύσκολα επιτεύξιμος στόχος. Η κοινωνική Ευρώπη πρέπει να γίνει αισθητή πραγματικότητα. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος, αλλά εγγυάται την ευρωπαϊκή ενοποίηση.
Οσον αφορά την Ελλάδα, είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε τις πραγματικές δυνατότητες της χώρας στο ευρωπαϊκό πλαίσιο και να εργαστούμε για να τις αξιοποιήσουμε. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση είναι μια εξέλιξη η οποία ευνοεί την προσαρμογή μας στη σύγχρονη εποχή. Ας την εκμεταλλευτούμε.
Θελετε κι αλλα επ αυτων και "εις επιρρωσιν" ;
Παρτε τα...
Νέο εμπόδιο στις συζητήσεις για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση των μέτρων ανάκαμψης που ζητούν οι χώρες του Νότου, δημιουργεί η απόφαση του γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου, η οποία βρήκε ελαττώματα στο πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων (ποσοτική χαλάρωση) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και ζήτησε από την τελευταία να προσαρμόσει τις αποφάσεις της.
Η φαση αυτή σημαίνει ότι εάν η ΕΚΤ δεν προσαρμόσει το πρόγραμμα στις συνταγματικές προδιαγραφές της Γερμανίας, η κεντρική τράπεζα της τελευταίας, η Bundesbank, θα πρέπει να πουλήσει τα κρατικά ομόλογα που έχει αποκτήσει σε βάθος χρόνου.
Οι τεχνικές συνέπειες δεν είναι οι σημαντικές, αφού στην πραγματικότητα φαίνεται ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια έτσι ώστε να επαναδιατυπωθούν οι αποφάσεις και να μην μείνει το πρόγραμμα «στον αέρα».
Ωστόσο, οι σημαντικές συνέπειες είναι οι πολιτικές, καθώς η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ έχει ισχυρή πίεση και δεν μπορεί -ακόμα κι αν το ήθελε- να ενδώσει στις απαιτήσεις των Γάλλων, Ισπανών, Ιταλών και των άλλων χωρών που πιέζουν για κοινό δανεισμό προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδυτικές δαπάνες σε όλες τις χώρες, μέσω του υπό σύσταση Ταμείου Ανάκαμψης.
Ήδη, η Γερμανία, σε πλήρη σύμπνοια με Αυστρία, Ολλανδία, Δανία έχουν «θάψει» τα σχέδια για ευρωομόλογο, τα οποία υποστήριζαν εννέα χώρες μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Τώρα η μάχη έχει μεταφερθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, για το οποίο οι Νότιοι υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να προικοδοτηθεί με κεφάλαια από κοινό δανεισμό (κάτι σαν ευρωομόλογο) ο οποίος δεν θα επιβαρύνει το δημόσιο χρέος κάθε χώρας χωριστά, αλλά την Ε.Ε. ως σύνολο, μέσω του κοινού προϋπολογισμού της.
Με το μέτωπο αυτό είναι φανερό ότι έχει συνταχθεί η πρόεδρος της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία έχει ανακοινώσει σειρά σημαντικών παρεμβάσεων, άνευ προηγουμένου, ενώ έχει δώσει το μήνυμα ότι η ΕΚΤ δεν θα αφήσει καμία χώρα να μείνει πίσω. Έτσι, η χρηματοδότηση της Ιταλίας βασίζεται μέχρι στιγμής στις πλάτες της ΕΚΤ, καθώς η χώρα μπορεί να εκδίδει ομόλογα με χαμηλό επιτόκιο, αφού οι αγορές γνωρίζουν ότι τελικά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα τα αγοράσει η ΕΚΤ.
Άλλωστε αναμενόταν ότι η ΕΚΤ θα προχωρούσε και σε αύξηση των ορίων του ειδικού προγράμματος μαζικής αγοράς κρατικών ομολόγων λόγων πανδημίας (το λεγόμενο Πρόγραμμα Πανδημίας – Pandemic Emergency Purchase Programme (PEPP) το ύψος του οποίου αρχικά διαμορφώθηκε στα 750 δισ. ευρώ, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιαζόταν η αύξησή του σε πάνω από 1 τρισ. ευρώ.
Ωστόσο, η απόφαση του γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου, παρότι δεν αφορά στο Πρόγραμμα Πανδημίας, αλλά το προϋπάρχον Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης που τέθηκε σε κίνηση λόγω της προηγούμενης κρίσης, περιορίζει τα περιθώρια ελιγμών του Βερολίνου και δίνει επιχειρήματα στην Άνγκελα Μέρκελ να αντισταθεί στις πιέσεις του Εμανουέλ Μακρόν.
...που κανει Ανασταση στη ...Γερμανια με τον αδερφό του ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Διαβαστε την σχετικη ειδηση και το αρθρο του "α-καταλληλοτατου"χλεμπονιαρη λογιστακου "Κινεζου"...
...παμπλουτου "σοσιαλιστη" ιδιοκτητη του μισου Κολωνακιου-μονιμου εφιαλτη του Αντρεα μεσα στο ΠΑΣΟΚ...
...
...που αφου μας κατεστρεψε βαζοντας μας απροετοιμαστουυς στην ΟΝΕ, μονο και μονο για ναχει να δειχνει η Γερμανια -ερωτας και ψυχικη Πατριδα του...-οτι εχει πολλα κρατη μαζι της στο εγχειρημα της του € ...
...και αφου αφησε Παπαντωνιου , Τσουκατους κλπ να οργιασουν σε κλεψιμο, διαπλοκη, "μαυρο χρημα" κλπ στην πλατη μας...
...οντας ο ιδιος ανικανος να ξεχωρισει ενα τιμολογιο απο ενα εισιτητριο σινεμα...
...τωρα μας κανει συνεχεια τον "καθηγητη" περι παντος, με γενικολογες τυποποιημενες εκφρασεις τυπου " πρεπει να...", " χρειαζεται να..." , "ειναι πλεον αναγκαιο να..." , "ειναι μεν σημαντικο βημα , αλλα ανεπαρκες"...χωρις να μας λεει ΠΟΤΕ και πως θα γινουν αυτα...
..ουτε γιατι δεν τακανε ποτε οταν ηταν ο ιδιος επανω...
Τωρα ανακαλυπτει ότι η Κοινωνικη Ευρωπη ειναι ελλιπης και ανεπαρκης-γιατι η αγαπη του Γερμανια δινει μονο 500ψωροδις € για την πανδημια, εναντι των 2 τρις € που απαιτουνται, αποφασιζοντας μεσω Σοιμπλε ότι "δεν ειναι δα και απολυτη αξια η ανθρωπινη ζωη, ιδιως οι γεροι ας πεθανουν, ( 80 εκ >65ετων σ ολη την ΕΕ-μια " Γερμανια" δηλαδη...) ολοι θα πεθανουμε καποτε..."
Τοση γενικολογια, τοσα "ναι μεν αλλα..." τοσο εγγραμματο "τιποτε", σε ενα αρθρο δισελιδο στα "ΝΕΑ", που θα ηταν αρκετο ενα ημισελιδο το πολυ...
....με επισημανσεις για αποφασεις που εχουν ληφθει και Οργανα πουχουν στηθει-χωρις ποτε να λειτουργησουν...- αλλα αυτος τα θαυμαζει γιατι αυτο μονο ξερει...νομιζοντας οτι δραση για ενα θεμα ειναι να στησεις αλλη μια Επιτροπη που θα αποφασισει σε 4 μηνες πως θα δρασει...( !!!!!)
...δεν εχουμε ξαναδει ποτε-ουτε απο τον ιδιο...
Εν τουτοις, ειναι σημαντικο πως η " Κοινωνικη Ευρωπη", που κατ αυτον και αλλους Ευρωλαγνους ηταν ενας βασικος λογος για να παμε να χωθουμε στο " Κλουβι με τις Τρελλες"-και μας τον πιπιλαει χρονια...τωρα του φαινεται οτι δεν υπαρχει !!-ακομη και σ αυτον...
Σκεψου-αν μεχρι κι ο Σημιτης ασκει τετοια κριτικη στον νεανικο του ερωτα-και της γυρναει σιγα-σιγα την σκυφτη στενη πλατουλα...-οπως κι ο "δικος του" Χρ.Ροζακης για τη Χαγη...
..ποσο δικηο εχουμε ολοι εμεις που τοσο καιρο τα πολεμαμε τ Ευρωαικα κωλομαγαζα του νεου Σοβιετ....
Ανεπαρκή χαρακτηρίζει την χρηματοδότηση ύψους 540 δισ. ευρώ που αποφάσισε το Eurogroup ο Κώστας Σημίτης. Ο πρώην πρωθυπουργός με άρθρο του που φιλοξενείται στην εφημερίδα Τα Νέα, επισημαίνει πως η αδυναμία κάποιων χωρών να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της πανδημίας είναι απειλή για την ΕΕ.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Κώστα Σημίτη:
Οι αποφάσεις του Eurogroup αναφορικά με τη χρηματοδότηση των κρατών-μελών με 540 δισ. ευρώ (για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της επιδημίας του κσρωνοϊού) αποτελούν ένα σημαντικό, αλλά ανεπαρκές, βήμα για την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας κοινωνικής πολιτικής από την ένωση. Οπως σωστά επισημάνθηκε από μια διακήρυξη, που εκπονήθηκε από οικονομολόγους που προέρχονταν από επτά ευρωπαϊκές χώρες, ότι «κάθε περιορισμός στην ικανότητα των μεμονωμένων χωρών να καταπολεμήσουν την πανδημία και τις οικονομικές της συνέπειες θα είναι απειλή για τους λαούς των άλλων χωρών. Αυτή η σοβαρή έκτακτη περίσταση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον κατάλληλο τρόπο, αλλιώς η υγεία και οι ζωές εκατομμυρίων πολιτών θα υποστούν υπαρξιακή απειλή», απαιτείται μια στρατηγική «που θα κάνει ό,τι χρειαστεί».
Η αναγκαία αυτή στρατηγική δεν τονίστηκε με έμφαση από το Eurogroup. Αιτία ήταν οι έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ των κρατών-μελών τους δύο τελευταίους μήνες, που κατέληξαν στη δημιουργία δύο ανατιθέμενων στρατοπέδων. Το ένα αποτελούσαν κυρίως οι χώρες του Βορρά της Ενωσης (που ήταν αντίθετες σε νέες δαπάνες), το άλλο οι χώρες του Νότου, που έχουν υποστεί έως τώρα τις πιο σημαντικές ανθρώπινες απώλειες. Η συμφωνία που επήλθε ήταν αποτέλεσμα ενός συμβιβασμού που ολοι θεώρησαν αναγκαίο. Ο συμβιβασμός αυτός προσδιορίζει με γενικό τρόπο πώς θα διατεθούν τα 540 δισ. ευρώ. Παραμένει όμως ανοικτό το πλαίσιο που ισχύει.
Κατά μία άποψη, θα πρέπει να δαπανηθούν αποκλειστικά για τη ρύθμιση των οικονομικών προβλημάτων που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και όχι για τη βελτίωση των συστημάτων υγείας, τις επιβεβλημένες ενέργειες για την αντιμετώπιση της επιδημίας και την περίθαλψη των ασθενών. Κατά την άποψη αυτή, τα θέματα αυτά δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Ενωσης αλλά των κρατών-μελών που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν δικούς τους πόρους. Ομως, στην περίπτωση της πανδημίας τα προβλήματα της υγείας των πολιτών και τα κοινωνικά προβλήματα που έχουν προκόψει είναι στενά συνδεδεμένα με τα οικονομικά θέματα και αποτελούν ένα ενιαίο σύμπλεγμα.
Είναι γι’ αυτό επιβεβλημένη μια κοινή προσπάθεια, ώστε να ελεγχθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας. Είναι επίσης αναγκαίο τα κράτη-μέλη της Ενωσης να αξιοποιούν τους διαθέσιμους πόρους χωρίς να ακολουθούν τις πολύπλοκες διαδικασίες που χαρακτηρίζουν τα άλλα σκιαγράμματα χρηματοδότησης.
Ο συμβιβασμός αυτός, παρά τις ατέλειες και τις ασάφειες της απόφασης, τις υπάρχουσες ακόμη διαφορές που πρέπει να αντιμετωπιστούν, την παραπομπή θεμάτων στο Συμβούλιο της Ενωσης, δεν πρέπει διόλου να υποτιμηθεί. Είναι σαφής η πρόθεση βελτίωσης των κοινωνικών συνθηκών στην Ενωση, η άσκηση πολιτικής με κοινωνικά κριτήρια.
Η Σύνοδος Κορυφής στις 25 Απριλίου θα αποφασίσει την πραγματοποίηση ή όχι ενός Ταμείου Ανάκαμψης, που θα χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό της Ενωσης και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Κατά τη Γαλλία, την Ιταλία και άλλες χώρες, θα είναι δυνατή η χρηματοδότηση του Ταμείου και με χρηματοπιστωτικά εργαλεία (όπως ομόλογα) ώστε να υπάρξει η δυνατότητα άντλησης πρόσθετων κεφαλαίων από τις αγορές. Την άποψη αυτή απορρίπτουν οι χώρες που ανατίθενται στην αύξηση των δαπανών.
Ο Γάλλος φιλόσοφος Μπερνάρ Ανρί Λεβί σε μια πρόσφατη συνέντευξή του τόνισε πως «ευτυχώς που υπάρχει η Ευρώπη και η τεράστια οικονομική στήριξη που προέρχεται από ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα». Η πρόοδος εξάλλου προς μια κοινωνική Ευρώπη ανήκει στους στόχους της Ενωσης και άρα η υλοποίηση της βελτίωσης των κοινωνικών συνθηκών με την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού είναι μέσα στα προγραμματικά της καθήκοντα.
Υπενθυμίζω σχετικά ότι από το 2017 η ΕΕ έχει υιοθετήσει τον «ευρωπαϊκό πυλώνα των κοινωνικών δικαιωμάτων» (που καταγράφει τους κύριους στόχους της κοινωνικής της πολιτικής), αναθέτοντας για τη χρηματοδότηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο τον κεντρικό ρόλο και συμπληρωματικούς ρόλους στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και στο Ταμείο Συνοχής.
Αναφέρω ενδεικτικά ορισμένους στόχους: η βελτίωση της κατάρτισης και της διά βίου μάθησης, η ισότητα των δύο φύλων, η ενεργός στήριξη της απασχόλησης, η χορήγηση αποδοχών που εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές πεδίο διαβίωσης, το υγιεινό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, η φροντίδα των παιδιών, η στήριξη σε περίπτωση ανεργίας, η υγειονομική περίθαλψη, η χορήγηση σύνταξης σε κάθε ηλικιωμένο άτομο, η φροντίδα για τα άτομα με αναπηρία, η πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες για μια κανονική ζωή, όπως οι μεταφορές, η ύδρευση, η ενέργεια.
Στην Ελλάδα, η διαχείριση και διάθεση των πόρων που παρέχονται από όλα αυτά τα ευρωπαϊκά ταμεία πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ΕΣΠA (Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης). Και το τελευταίο ΕΣΠΑ (2014-2020) μέσω της εφαρμογής των επιμέρους προγραμμάτων του απέφερε θετικά αποτελέσματα. Υπήρξαν πρόοδοι σε πολλούς τομείς.
Οι επιμέρους εξελίξεις, ωστόσο, φαίνεται να μην αναδιαμόρφωσαν τη μεγάλη εικόνα. Για την ακρίβεια, είναι αμφίβολο αν η σύγκλιση των χωρών που υστερούν (προς τις ανεπτυγμένες οικονομίες της Ενωσης) ήταν ικανοποιητική και άρα αν το όλο σύστημα λειτούργησε αποδοτικά, στον βαθμό που θα έπρεπε.( Περιγραφη του προβληματος, αντι της εξηγησης και προτασεων να αρθει..σ.σ.-Βρεχει, επειδη βρεχει !!!!!)
Μια πρώτη αξιολόγηση δείχνει ότι τα αποτελέσματα διαφέρουν κατά προγράμματα. Η Τράπεζα της Ελλάδος (Οικονομικό Δελτίο 47, Ιούλιος 2018) σε μια συνολική αποτίμηση το 2017 αναφέρει την ύπαρξη μιας σειράς προβλημάτων που προέκυψαν: α) Κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν εξυπηρετήθηκαν οι επιδιωκόμενοι στόχοι, β) Δεν λειτούργησαν ικανοποιητικά τα ψηφιακά συστήματα που απαιτούνται για τον σχεδίασμά, γ) Δεν ήταν ικανοποιητικό το επίπεδο της διοικητικής και διαχειριστικής ικανότητας των υπευθύνων, δ) Υπήρξε έντονη γραφειοκρατία κατά τον έλεγχο των πράξεων και την πληρωμή των οφειλομένων.
Σε έκθεση της διαΝΕΟσις του 2016 αναφέρεται ότι τα προγράμματα εξασφάλισαν στην ελληνική οικονομία δεκάδες δισεκατομμύρια, αλλά η αξιολόγηση του αποτελέσματος είναι δύσκολη. Κυριαρχεί η εντύπωση ότι «οι σχεδιαστικές στρεβλώσεις και οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις εμπόδισαν μια πιο ορθολογική επένδυση των χρημάτων». Οι πελατειακές πρακτικές έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Ενδεικτικό εξάλλου της υστέρησης στην αποτελεσματική εφαρμογή των προγραμμάτων είναι το γεγονός ότι το ποσοστό απορρόφησης των πόρων του ΕΣΠΑ έφθασε (με τα στοιχεία του Μαρτίου 2020) μόλις το 35,20% όσον αφορά τα επιχειρησιακά προγράμματα και το 30,78% στα προγράμματα της αρμοδιότητας των περιφερειών. Περίπου 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να απορροφηθούν έως το τέλος της προγραμματικής περιόδου. Η προγραμματική περίοδος λήγει με απόφαση της Ενωσης το 2023 – για προγράμματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί έως το 2020. Η αυτόματη αυτή παράταση μάλλον όμως δεν θα επαρκέσει για να ολοκληρωθούν τα έργα και να απορροφηθεί το σύνολο των διατιθεμένων χρημάτων.
Η επιδημία του κορωνοϊού θα επιβαρύνει την αδυναμία τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων στο σύνολο της Ενωσης. Θα υπάρξουν νέες αποφάσεις της Επιτροπής για το τι θα πρέπει να γίνει. Η πλέον ενδεδειγμένη λύση όσον αφορά τα ελληνικά προγράμματα είναι: για το μεν σκέλος του έργου που πραγματοποιήθηκε, να ισχύσουν οι υπάρχοντες κανόνες ελέγχου, για τα δε σκέλη που δεν έχουν εκτελεστεί, να συμφωνηθούν νέα προγράμματα προσαρμοσμένα στις δυνατότητες της χώρας, ώστε να απορροφηθούν τα χρήματα.
Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει ( μωρε τι μας λες..σ.σ.) εντατική προσπάθεια από την ελληνική πλευρά για τη δραστική αντιμετώπιση των αδυναμιών που επισημάνθηκαν. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσιάζοντας τις πολιτικές κατευθύνσεις της νέας Επιτροπής, τόνισε ότι είναι απαραίτητο να συμβιβαστούν οι οικονομικές και κοινωνικές επιδιώξεις της Ενωσης. Για να επιτευχθεί αυτό, θα εκπονηθεί πρόγραμμα για την πλήρη και συστηματική εφαρμογή του ύπαρχοντος πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων που προαναφέρθηκε. Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο θα είναι και πάλι ο φορέας της προσπάθειας αυτής. Θα αυξηθεί επίσης η χρηματοδότησή του. Η Ελλάδα θα έχει την ευκαιρία βελτίωσης της κοινωνικής πολιτικής της.
Η εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής κοινωνικής πολιτικής προϋποθέτει μια γενικότερη αλλαγή προτεραιοτήτων. Μόνιμος φραγμός στην αύξηση των κοινωνικών δαπανών των κρατών-μελών είναι οι περιορισμοί που επιβάλλονται από την επιδίωξη ενός ισοσκελισμένου προϋπολογισμού ( που επιβαλλουν συνεχως οι παραφρονες Γερμανοι Προτεσταντες φιλοι σου, φιλε...σ.σ.) . Θα πρέπει όμως να υπάρξουν περισσότεροι πόροι για την κοινωνική πολιτική. Η αύξηση των χρηματοδοτήσεων ωστόσο αποτελεί πρόβλημα. Τα κράτη- μέλη συνήθως ανατίθενται στην αύξηση των δαπανών τους. Παράδειγμα αποτελεί η τρέχουσα συνεννόηση για τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Η Αυστρία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Δανία αρνούνται κάθε αύξηση. Η Γαλλία και η Γερμανία, που έχουν αποφασιστικό ρόλο,( και που βαζουν τις προηγουμενες "υπηρετες" τους μπροστα, πως τις διαχωριζεις, "καθηγηταρα μας", ενω ολος ο κοσμος το ξερει; σ.σ.) δεν έχουν ακόμη εκδηλώσει τις προθέσεις τους ( χαζες ειναι; αφου μικανε οι αλλοι για αυτους...σ.σ.) . Ο αρμόδιός επίτροπος διαπραγματεύεται για να μην υπάρξει μείωση του προϋπολογισμού, ως συνέπεια της αποχώρησης της Μ. Βρετανίας.
Είναι γι’ αυτό αμφίβολο εάν θα υπάρξουν περιθώρια για την ουσιαστική αύξηση των κοινωνικών δαπανών. Οι εκπρόσωποι των μελών την επαγγέλλονται, αλλά απορρίπτουν τα μέσα πραγματοποίησής της. Το μέλλον της κοινωνικής πολιτικής της Ενωσης είναι γι΄ αυτό αβέβαιο.( !!!!!!!!!!!!!!!!!!-καλα , ο Σημιτης τοπε αυτο; Αχ, θα τρελλαθω...)
Πολλοί πολίτες θεωρούν ότι η δημιουργία της Ενωσης δεν επέφερε σημαντική πρόοδο, αλλά, αντίθετα, ωφέλησε μόνο τις τράπεζες και τις μεγάλες επιχειρήσεις. Πρόκειται για μια ρητορική που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ακροατήριο. Η αλήθεια είναι ότι δεν ωφελήθηκαν μόνο οι τράπεζες. Η ανάπτυξη διευκολύνθηκε και επιταχύνθηκε σε όλον τον ευρωπαϊκό χώρο. Το σημαντικότερο είναι ότι διαμορφώθηκε ένα κυρίαρχο κοινωνικό μοντέλο για τον ευρωπαϊκό χώρο. Υπήρξαν σημαντικές συναινέσεις που βελτίωσαν κατά πολύ τη θέση των εργαζομένων, δημιουργώντας και επεκτείνοντας ρυθμίσεις που προβλέπουν τη γενίκευση της κοινωνικής ασφάλισης, την ενίσχυση των συστημάτων υγείας, την αλλαγή των συνθηκών εργασίας προς όφελος των εργαζομένων, τη συμμετοχή τους στη λήψη των αποφάσεων, τον περιορισμό των συντεχνιακών ρυθμίσεων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ασπάζεται οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα. Εχει π.χ. επιβάλει πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων για περιορισμούς του ανταγωνισμού από καρτέλ επιχειρήσεων. Συμβάλλει έτσι στον περιορισμό της ασυδοσίας των επιχειρήσεων και στηρίζει την επιδίωξη για μια ανάπτυξη επωφελή στο σύνολο της κοινωνίας. Στην Ελλάδα αυτή η εξέλιξη δεν έγινε αντιληπτή, γιατί οι δράσεις και ο ανταγωνισμός των μεγάλων επιχειρήσεων πραγματοποιούνται στα κέντρα υποφύσεων σε διεθνές επίπεδο. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι υπάρχουν πολιτικές της Ενωσης με ιδιαίτερη σημασία και για την Ελλάδα. Παράδειγμα αποτελούν οι ενισχύσεις για τα αγροτικά προϊόντα, ώστε οι αγρότες να έχουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα. Η επέκταση της κοινωνικής ασφάλισης σε όλη τη χώμα οφείλεται και στο ότι είμαστε μέλος της Ενωσης και ακολουθήσαμε πολιτικές που σχεδιάστηκαν από την Ενωση και εφαρμόζονται στις χώρες της.
Με τα σημερινά δεδομένα και για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες στην προοπτική ενίσχυσης της κοινωνικής Ευρώπης, έχουν πρόσφατα διατυπωθεί πολλές προτάσεις – θα αναφέρω μία που ξεφεύγει από το συνηθισμένο πλαίσιο. Ο Τόμας Πικετί και άλλοι Γάλλοι διανοούμενοι παρουσίασαν το επόμενο βήμα ενοποίησης και χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της κρίσης, με κύριο στόχο οι μεγάλες επιχειρήσεις να συνεισφέρουν περισσότερα από τις μικρές και μεσαίες και οι πιο πλούσιοι φορολογούμενοι να συνδράμουν περισσότερα από εκείνους που έχουν χαμηλότερα εισοδήματα. Τα χρήματα που θα καταβάλλονται θα δαπανώνται για εκείνους τους αναγκαίους κοινωνικούς στόχους που σήμερα δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Επιδίωξη θα πρέπει να είναι «ένας προϋπολογισμός για περισσότερη δημοκρατία». Θα αποφασίζεται από μια Ευρωπαϊκή Συνέλευση, που θα δημιουργηθεί κυρίως γι’ αυτόν τον σκοπό, θα καταστεί έτσι δυνατές τόσο η αντιμετώπιση των άμεσων προβλημάτων της Ευρώπης, όσο και η δημιουργία ενός συνόλου επιδιώξεων και ρυθμίσεων στο πλαίσιο μιας οικονομίας που θα έχει εξασφαλίσει την εφαρμογή των κανόνων που έχουν ως στόχο την αλληλεγγύη. Θα πραγματοποιηθεί ιδίως η υπόσχεση που δόθηκε κατά την ίδρυση της Ενωσης, να υπάρξει ίση αντιμετώπιση όλων των πολιτών κατά την πρόοδο των συνθηκών ζωής και εργασίας.
Συμπερασματικά μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι επιβάλλονται νέα βήματα προς την κοινωνική Ευρώπη. Για να πραγματοποιηθούν, χρειάζεται πρόοδος στη λειτουργία της σημερινής Ενωσης – ώστε τα βήματα όχι μόνο να πραγματοποιηθούν, αλλά και να είναι αποτελεσματικά. Η νέα πρόεδρος της Επιτροπής Φον ντερ Λάιεν ανέφερε κατά την ανάληψη των καθηκόντων της «ότι είναι καιρός πια να συμβιβάσουμε σήμερα το κοινωνικό με την αγορά»(αληθεια, ε; βρε, βρε , βρε...σ.σ.) . Είναι ένας επιβεβλημένος αλλά δύσκολα επιτεύξιμος στόχος. Η κοινωνική Ευρώπη πρέπει να γίνει αισθητή πραγματικότητα. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος, αλλά εγγυάται την ευρωπαϊκή ενοποίηση.
Οσον αφορά την Ελλάδα, είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε τις πραγματικές δυνατότητες της χώρας στο ευρωπαϊκό πλαίσιο και να εργαστούμε για να τις αξιοποιήσουμε. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση είναι μια εξέλιξη η οποία ευνοεί την προσαρμογή μας στη σύγχρονη εποχή. Ας την εκμεταλλευτούμε.
Θελετε κι αλλα επ αυτων και "εις επιρρωσιν" ;
Παρτε τα...
Φρένο στους «Νότιους» βάζει η απόφαση του γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου για το QE
- Γιώργος Χ. Παπαγεωργίου-

Εάν η ΕΚΤ δεν το προσαρμόσει στις συνταγματικές
προδιαγραφές της Γερμανίας, η Bundesbank θα πρέπει να πουλήσει τα
κρατικά ομόλογα που έχει αποκτήσει σε βάθος χρόνου – Σημαντικές οι
πολιτικές συνέπειες
Η φαση αυτή σημαίνει ότι εάν η ΕΚΤ δεν προσαρμόσει το πρόγραμμα στις συνταγματικές προδιαγραφές της Γερμανίας, η κεντρική τράπεζα της τελευταίας, η Bundesbank, θα πρέπει να πουλήσει τα κρατικά ομόλογα που έχει αποκτήσει σε βάθος χρόνου.
Οι τεχνικές συνέπειες δεν είναι οι σημαντικές, αφού στην πραγματικότητα φαίνεται ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια έτσι ώστε να επαναδιατυπωθούν οι αποφάσεις και να μην μείνει το πρόγραμμα «στον αέρα».
Ωστόσο, οι σημαντικές συνέπειες είναι οι πολιτικές, καθώς η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ έχει ισχυρή πίεση και δεν μπορεί -ακόμα κι αν το ήθελε- να ενδώσει στις απαιτήσεις των Γάλλων, Ισπανών, Ιταλών και των άλλων χωρών που πιέζουν για κοινό δανεισμό προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδυτικές δαπάνες σε όλες τις χώρες, μέσω του υπό σύσταση Ταμείου Ανάκαμψης.
Ήδη, η Γερμανία, σε πλήρη σύμπνοια με Αυστρία, Ολλανδία, Δανία έχουν «θάψει» τα σχέδια για ευρωομόλογο, τα οποία υποστήριζαν εννέα χώρες μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Τώρα η μάχη έχει μεταφερθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, για το οποίο οι Νότιοι υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να προικοδοτηθεί με κεφάλαια από κοινό δανεισμό (κάτι σαν ευρωομόλογο) ο οποίος δεν θα επιβαρύνει το δημόσιο χρέος κάθε χώρας χωριστά, αλλά την Ε.Ε. ως σύνολο, μέσω του κοινού προϋπολογισμού της.
Με το μέτωπο αυτό είναι φανερό ότι έχει συνταχθεί η πρόεδρος της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία έχει ανακοινώσει σειρά σημαντικών παρεμβάσεων, άνευ προηγουμένου, ενώ έχει δώσει το μήνυμα ότι η ΕΚΤ δεν θα αφήσει καμία χώρα να μείνει πίσω. Έτσι, η χρηματοδότηση της Ιταλίας βασίζεται μέχρι στιγμής στις πλάτες της ΕΚΤ, καθώς η χώρα μπορεί να εκδίδει ομόλογα με χαμηλό επιτόκιο, αφού οι αγορές γνωρίζουν ότι τελικά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα τα αγοράσει η ΕΚΤ.
Άλλωστε αναμενόταν ότι η ΕΚΤ θα προχωρούσε και σε αύξηση των ορίων του ειδικού προγράμματος μαζικής αγοράς κρατικών ομολόγων λόγων πανδημίας (το λεγόμενο Πρόγραμμα Πανδημίας – Pandemic Emergency Purchase Programme (PEPP) το ύψος του οποίου αρχικά διαμορφώθηκε στα 750 δισ. ευρώ, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιαζόταν η αύξησή του σε πάνω από 1 τρισ. ευρώ.
Ωστόσο, η απόφαση του γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου, παρότι δεν αφορά στο Πρόγραμμα Πανδημίας, αλλά το προϋπάρχον Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης που τέθηκε σε κίνηση λόγω της προηγούμενης κρίσης, περιορίζει τα περιθώρια ελιγμών του Βερολίνου και δίνει επιχειρήματα στην Άνγκελα Μέρκελ να αντισταθεί στις πιέσεις του Εμανουέλ Μακρόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου