Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020

TI EINAI, ΚΟΝΤΕ ΔΕΝΔΙΑ, ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΟΥ ΥΠΕΞ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ, ΟΤΙ "Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΡΑΤΟΣ...

...ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ...";


Που φαινεται οτι ειναι ανεξαρτητο Κρατος η Κυπρος, και μπορει να υπερασπιζεται τον εαυτο της και την ΑΟΖ της...

...που την εχουνε κανει "σουρωτηρι " οι Τουρκοι;

Που φαινεται ότι λειτουργουν σαν αναποσπαστο μερος του ΕΝΙΑΙΟΥ Ελληνικου ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ;

Γιατι δεν εχουν ακομη υπογραψει Συμφωνια Αμυντικης Συνεργασιας Ελλδας-Κυπριακης Δημοκρατιας...

...για να μπορουμε κι εμεις να τους στειλουμε φρεγατες και αεροπλανα για περασπιση; ( Και ναχουμε εμεις την ευθυνη αν δεν το κανουμε;) -ενω ξοδευουν ενα σωρο λεφτα ( ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 1,9% ΤΟΥ ΑΕΠ ΤΗΣ !!!!) για την υποτιθεμενη Αμυνα τους ;(1)

Ο Ανα ν στασιαδης, ο ταχα " Προεδρος" σας με το περουκινι, δεν ειχε πει στο Κραν Μοντανα οτι "...ερχομαι εδω σαν εκπροσωπος της Ελληνοκυπριακης κοινοτητας" -και οχι της εναιας και υπο μερικη κατοχη " Κυπριακης Δημοκρατιας";

Παλι τα δικα σας ανεξαρτητα θελετε να κανετε, μιλωντας για ενισχυση της "αποτρεπτικης ισχυος της Κυπριακης Δημοκρατιας" -ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΣΤΡΑΤΙ(ΩΤΙ)ΚΟΠΟΙΗΣΗ ( το λεει και λαθος...) ";

Πως λειτουργησε ως τωρα η ανευ Στρατου αποτρεπτικη σας ισχυς;

Γινεται αυτο; Με λογια και διπλωματικες δαντελλες και ζαρτιερες;

Κι οσο πιο πολυ σκοτωνεστε να διαβεβαιωσετε οτι υπαρχει πληρης συμπτωση αποψεων Ελλαδας -Κυπρου...

...τοσο επιβεβαιωνεται ότι εσεις θελετε άλλα  απο εμας...

...στην κατευθυνση του " να τα βρουμε επι τελους με τους Τουρκοκυπριους "συμπατριωτες" μας...

...γιατι εχουμε και δουλειαις, κουμπαρε(ν)...!"

...οπως ειχε πει προ ετων ο καταπτυστος και γελοιος Ανα ν στασιαδης...

...καταντια σας να τον εχετε προεδρο, μετα ενα Γριβα, ενα Αυξεντιου, ενα Παλληκαριδη...

Ετσι ομως ειναι  : Δυο ευκαιριες εχασε η Ελλαδα να παρει πισω μερος της Μικρασιατικης καταστροφης...

..εγκαθισταμενη σην Κυπρο-ακριβως κατω αο την Αγκυρα, σε μια θανατερη λαβιδα για τους Τουρκους, μιση ωρα απο το Λιβανο και μια απο την Αιγυπτο...

...αφηνοντας τις κρυες Βρυξελλες ( τι σχεση εχουμε εμεις  με Ολλανδους και Βελγους βλαχους...) στα κρυα του λουτρου...

...και επανερχομενη ως Μεσογειακη τοπικη υπερδυναμη στον παναρχαιο γεωπολιτικο της χωρο-την Μεσογειο:

Μια το 1964, με το Σχεδιο Ατσεσον, που τωρα θασασταν,  μετα την Ενωση ( και με μικρο τιμημα μια Τουρκικη βαση στην Καρπασια ταξης 5% του Κυπριακου εδαφους-οπως η Αγγλικη Βαση στη Δεκελεια-σιγα τα ωα.......) Ελληνικη Περιφερερεια, και συ το πολυ κανενας Γραματεας στην Διευθυνση Κυπριακων Υποθεσεων του ΥΠΕΞ μας...

...και μια το 1974, οταν ο Σαμψων κηρυξε την Ενωση, και πεσανε και τον φαγανε...

...γιατι οι Κυπριοι "Φοινικες" μικροψιλεμποροι δε θελανε να πληρωνουν φορους στο Ελληνικο Κρατος...

...αλλα να κανουν ανεξαρτητες μπιζνες με Λιβανο, Αιγυπτο και Μ.Ανατολη...

Και δεν υπαρχει Κυβερνηση Εθνικης Αξιοπρεπειας στην Ελλαδα...

...να μπει μεσα, να ξαναπαρει τα Κατεχομενα και να κηρυξει την Ενωση...

...τωρα που τα Στρατευματα Κατοχης ειναι διασπασμενα σε Γκιουλενιστες και Ερντογανιστες...

...και καταδιδουν οι μεν τους δε...

Τ ακους, Κοντε Ζαρτιερα; 

Διαβαστε εδω και μια πολυ ενδιαφερουσα αναφορα για τις προσφατες εξελιξεις ενισχυσης και δυνατοτητες της Εθνικης Φρουρας της Κυπρου αλλα και των ελλειψεων της που πρεπει να συμπληρωθουν :


Κυπριακή Άμυνα και Εθνική Φρουρά: Αναμένονται εξελίξεις

«Η πρόσφατη απόκτηση συστημάτων ΜΕΑ από το Ισραήλ και η υπογραφή σύμβασης αναβάθμισης των συστημάτων Εxocet MM-40 Block 2 στο επίπεδο Block 3, με εμβέλεια 180 χλμ., είναι μεν προς την ορθή κατεύθυνση, αλλά οι ενέργειες είναι πλέον ανεπαρκείς και ετεροχρονισμένες»
Η στρατιωτική εμπλοκή της Τουρκίας στη Συρία (2016) και τη Λιβύη (2019), εν τη απουσία ουσιαστικής διεθνούς αντίδρασης, επέδρασε καταλυτικά στη στρατηγική αυτοπεποίθηση της Άγκυρας και αναβάθμισε την αντίληψή της ως περιφερειακής υπερδύναμης, η οποία δύναται να επιβάλλει τη θέλησή της διά της στρατιωτικής ισχύος, αγνοώντας ή διαστρεβλώνοντας τις αρχές του διεθνούς δικαίου. Έτσι, η απουσία αποτελεσματικού, εθνικού και συλλογικού, μηχανισμού ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο ενθάρρυνε τη στρατιωτικοποίηση, εκ μέρους της Άγκυρας, των ενεργειακών εξελίξεων στην Κυπριακή ΑΟΖ και τη δυναμική παρείσφρησή της, ακόμη και εντός των 13 οριοθετημένων οικοπέδων της ΚΔ.

Σε εθνικό επίπεδο, η χρόνια διστακτικότητα που επιδεικνύεται στη δημιουργία μιας σοβαρής αεροναυτικής δύναμης Ακτοφυλακής (με δικινητήρια αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης, περιπολικά ανοικτής θάλασσας με οργανικά ελικόπτερα, χερσαίο σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης πέραν του ορίζοντα, και μη επανδρωμένα αεροσκάφη ΜΕΑ), ή ακόμη και ενός μικρού, αλλά πραγματικού, κυπριακού Πολεμικού Ναυτικού, αποτελούμενου από στολίσκο σύγχρονων πυραυλακάτων (ΤΠΚ), υπό την κάλυψη χερσαίων συστημάτων πυραύλων κατά πλοίων, οδήγησε τελικά στην τουρκική κυριαρχία της κυπριακής ΑΟΖ.

Η υπερεκτίμηση του ρόλου της ΕΕ για την αποτροπή της Άγκυρας και η ψευδαίσθηση της επίδειξης σημαίας στην Κυπριακή ΑΟΖ από ένα άοπλο Περιπολικό Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) που απέκτησε η Διοίκηση Ναυτικού, αντανακλούν την έλλειψη πραγματικής πολιτικής και στρατιωτικής βούλησης για αντιμετώπιση σημαντικών ζητημάτων, όπως το ενεργειακό πρόγραμμα της Δημοκρατίας, με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα. Η πρόσφατη απόκτηση συστημάτων ΜΕΑ από το Ισραήλ και η υπογραφή σύμβασης αναβάθμισης των συστημάτων Εxocet MM-40 Block 2 στο επίπεδο Block 3, με εμβέλεια 180 χλμ., είναι μεν προς την ορθή κατεύθυνση αλλά οι ενέργειες είναι πλέον ανεπαρκείς και ετεροχρονισμένες


 Δυνατότητες ΕΦ
  • Οι επιχειρησιακές δυνατότητες της ΕΦ σε περίοδο θερμού επεισοδίου ή κρίσεως εξαρτώνται, σε μεγάλο βαθμό, από τις πολιτικές αποφάσεις της Κυπριακής Κυβέρνησης και ειδικά τους κανόνες εμπλοκής που αυτή θα έχει εκχωρήσει στις δυνάμεις τις ΕΦ. Ο τερματισμός της άσκησης «ΑΘΗΝΑ», η οποία υιοθετήθηκε κατά την αρχηγία του Αντιστράτηγου Σ. Νάση και αφορούσε την διαχείριση κρίσεων από διυπουργική επιτροπή που συνεδρίαζε στο Υπουργείο Άμυνας, αποτελεί σημαντική τροχοπέδη στην αντιμετώπιση αιφνιδιαστικού συμβάντος ή θερμού επεισοδίου. Η αποδέσμευση κανόνων εμπλοκής από τον καιρό της ειρήνης είναι υποχρέωση της πολιτειακής ηγεσίας, ούτως ώστε η ΕΦ να μπορεί να σχεδιάσει και να εκτελέσει την αποστολή της έγκαιρα και αποτελεσματικά.

  • Η κρίσιμη λειψανδρία που χαρακτηρίζει τις ενεργές και επιστρατευόμενες μονάδες της ΕΦ, και η εξάρτηση της αποστολής των συγκροτημάτων μάχης, από την προσέλευση και την απόδοση των εφέδρων (χωρίς να υποτιμάται η σημαντική προσφορά τους), θα πρέπει να επιλυθεί άμεσα, ούτως ώστε οι σχηματισμοί να μπορούν να εκπληρώσουν την αποστολή που τους αναθέτει η κυπριακή πολιτεία, για ευνόητους λόγους ακόμη και χωρίς επιστράτευση. Το ΓΕΕΦ θα πρέπει να ζητήσει από την Κυπριακή Κυβέρνηση την αύξηση της ενεργού δύναμης (π.χ. σε 16.000-18.000), ενώ το ΥΠΑΜ θα πρέπει να ενισχύσει τον αριθμό και τα κίνητρα των επαγγελματιών οπλιτών, λαμβάνοντας υπόψη και τις επικείμενες αποστρατεύσεις εθελοντριών και ΕΠΥ των πρώτων σειρών. Οι μεν ικανοί ΣΥΟΠ να προαχθούν σε λοχίες με ανάλογη μισθολογική αύξηση, ενώ η ανάγκη αύξησης του προσωπικού μπορεί να καλυφθεί και από τη μεγάλη δεξαμενή προσωπικού που προσφέρει η Ελλάδα, με ανάλογο επίδομα στέγης, με την πρόσληψη ικανού αριθμού νέων ΣΥΟΠ (π.χ. 3.000-4.000). Παράλληλα, θα πρέπει να μειωθούν κατακόρυφα οι εξω-υπηρεσιακές ενασχολήσεις (τελετές, γιορτές, αγήματα, παρουσιάσεις, κοκ) και η γραφειακή αγκίστρωση του προσωπικού, ούτως ώστε να αξιοποιηθεί το υφιστάμενο προσωπικό σε καθαρά επιχειρησιακά θέματα. Επιπλέον θα πρέπει να τερματιστεί οριστικά η προνομιακή μεταχείριση του μόνιμου προσωπικού, το οποίο, για δεκαετίες, τοποθετείται ευνοϊκά, εις βάρος της αξιοκρατίας και των συναδέλφων του, βάσει των κομματικών ή προσωπικών του διασυνδέσεων, δηλητηριάζοντας την πειθαρχία στο στράτευμα και την πίστη προς την αποστολή και τον σκοπό.

  • Η ΕΦ διαθέτει ικανές αρματικές και αντιαρματικές δυνατότητες, τις οποίες όμως θα πρέπει να αναπροσαρμόσει, για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη νέα απειλή που αναμένεται να κυριαρχήσει στο κυπριακό θέατρο επιχειρήσεων. Δηλαδή, τη συνδυασμένη χρήση ΜΕΑ και πυροβολικού, για τη στοχοποίηση, σε 24ώρη βάση, των χώρων διασποράς και τις συγκεντρώσεις των Μ/Κ ΤΣ και των χώρων ανάπτυξης των μοιρών πυροβολικού της ΕΦ. Η προστασία των δυνάμεων της ΕΦ από εχθρική προσβολή πυροβολικού και Α/Τ πυραύλων από ΜΕΑ, δύναται να επιτευχθεί διαμέσου παθητικών μέτρων προστασίας (βαφές οχημάτων και δίκτυα παραλλαγής anti-IR) και της αναθεώρησης των χρησιμοποιούμενων τακτικών (αποφυγή συγκέντρωσης δυνάμεων σε επίπεδο μονάδων και υπομονάδων, αραίωση τμημάτων σε επίπεδο ουλαμού-διμοιρίας, αποφυγή χρήσης χώρων διασποράς με τομές που έχουν αναγνωρισθεί, εδώ και χρόνια, από το Google Earth). 

  • Ενίσχυση των αντιαρματικών δυνατοτήτων της ΕΦ με σύγχρονους Α/Τ πυραύλους μεγάλης εμβέλειας για εμπλοκή των τουρκικών ΤΘ και Μ/Κ σχηματισμών στους χώρους συγκέντρωσής τους, εντός της κατεχόμενης τοποθεσίας.

  • Επαναφορά της οργάνωσης του εδάφους ως επιχειρησιακής προτεραιότητας, για την ισχυροποίηση των Κέντρων Αντιστάσεως, και την προστασία του προσωπικού και των μέσων σε αμυντικές τοποθεσίες, οι οποίες αναμένεται να δεχθούν σφοδρές προσβολές πυρών πυροβολικού και όλμων.
  •  Μελέτη των διδαγμάτων των σύγχρονων συγκρούσεων και υιοθέτηση μη συμβατικών και ασύμμετρων τακτικών και μέσων στον συμβατικό αμυντικό αγώνα της ΕΦ
Να και μια σχετικη συζητηση μετα τις απαραδεκτε αποψεις Ανα ν στασιαδη περι "μη στρατιωτικοποιησης " των σχεσεων με την Τουρκια... 

Έντονες αντιδράσεις από μερίδα των πολιτικών κομμάτων προκάλεσε η αναφορά του Προέδρου της Δημοκρατίας σε συνέντευξη του στο κρατικό κανάλι ότι «εάν θεωρήσουμε ότι μπορούμε να δώσουμε λύση μέσα από την στρατικοποίηση, θα οδηγούμασταν στο τέλος του κυπριακού ελληνισμού». Κάποιοι ερμηνεύουν την αναφορά αυτή ως «παράδοση» στην Τουρκία, άλλοι κάνουν λόγο για μια «ρεαλιστική» αναφορά συνυφασμένη με τις πραγματικότητες…

Ο Χρύσης Παντελίδης εκ μέρους του ΔΗΚΟ και μιλώντας στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση έκανε λόγο για επιεικώς απαράδεκτη, προσβλητική και προκλητική αναφορά από πλευράς του Προέδρου Αναστασιάδη, προσθέτοντας πως η αναφορά αυτή δείχνει την φιλοσοφία που ακολουθείται και οδηγεί τα τελευταία χρόνια στην εγκατάλειψη της Εθνικής Φρουράς κατά παραδοχή άλλων κομμάτων και αναλυτών. Από τη στιγμή που η Κύπρος τελεί υπό τουρκική κατοχή, διαθέτει υδρογονάνθρακες στην ΑΟΖ της, είναι υποχρεωμένη τόνισε να διαθέτει αποτρεπτική δύναμη για την ασφάλεια του ζωτικού της χώρου αλλά και των πολιτών της.

«Δεν είπε κανείς ότι η Κύπρος θα κηρύξει ποτέ τον πόλεμο στην Τουρκία και ούτε η ύπαρξη μιας ισχυρής Εθνικής Φρουράς έχει επιθετική διάταξη, έχει όμως αμυντική και είναι απαραίτητη. Είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ενισχυμένη ΕΦ γιατί έχουμε απέναντι μας μια πανίσχυρη επεκτατική εχθρική χώρα όπως είναι η Τουρκία και ο σκοπός της είναι να έχει αποτρεπτική ισχύ ώστε αυτός που θα επιτεθεί να το σκεφτεί δύο και τρεις φορές γνωρίζοντας όχι την τελική κατάληξη αλλά το κόστος που θα έχει για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από μέρους του ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ έκανε λόγο για ένα ευαίσθητο θέμα το οποίο δεν θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο αντιπαραθέσεων και δημόσιας συζήτησης.

«Ένα ημικατεχόμενο κράτος με έτσι και αλλιώς υφιστάμενα προβλήματα ασφάλειας εξαιτίας αυτού του γεγονότος από μια περιφερειακή δύναμη όπως η Τουρκία το κεφάλαιο της άμυνας δεν μπορεί να λειτουργεί αλλιώς πέραν από δύναμη αποτροπής. Άρα δεν μπαίνουμε στη λογική του στρατιωτικού ανταγωνισμού με την Τουρκία. Το τι σημαίνει αποτρεπτική δύναμη είναι ότι πάντα θα πρέπει να έχεις σε τέτοια κατάσταση την άμυνα και τα στρατιωτικά σου μέσα ώστε να διασφαλίζει ότι εάν και εφόσον έρθουν τα χειρότερα και εάν η Τουρκία κάνει αυτό που απευχόμαστε, να επιτεθεί δηλαδή, να μπορείς να προτάξεις μια άμυνα αποτροπής ώστε να κινηθεί και ο διεθνής παράγοντας», είπε.

Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου, υποστήριξε ότι η Εθνική Φρουρά τα τελευταία χρόνια αναβαθμίζεται, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμών όσο και με την εξέλιξη της σε ημιεπαγγελματικό στρατό.

«Μετά το 1974 αποφασίσαμε συλλογικά οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου πως το κυπριακό ότι το κυπριακό θα το λύσουμε με πολιτικά και διπλωματικά μέσα και τότε συνειδητά αποφασίσαμε ότι θα έχουμε μια άμυνα αποτρεπτική και δεν θα πάμε στο παράδειγμα του Ισραήλ που είναι αστακός.( γιατι, αληθεια; Λεφτα εχετε..Συνειδηση εθνικη δεν εχετε , εσεις του ΑΚΕΛ, που κατηγορουσατε τους ανταρτες της ΕΟΚΑ σαν "στρακαστρουκες", και προδωσατε ποιος ηταν ο Διγενης στους Αγγλους...σ.σ.) Αποφασίσαμε να έχουμε στρατό που να αντέξει επίθεση μέχρι να καθίσουμε στο τραπέζι της συζήτησης», ανέφερε λέγοντας ότι η μοναδική εξέλιξη που υπήρξε από το 1974 μέχρι σήμερα ήταν η ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ. Είπε επίσης πως ποτέ δεν υπήρξε επίθεση σε ευρωπαϊκό έδαφος.

«Ο πρόεδρος αυτό εννοούσε όταν έλεγε αυτό που είπε και αυτό είναι που λέμε ότι έχουμε ως γραμμή τα τελευταία 45 χρόνια και ας μην του προσδίδουμε εμείς περισσότερη αξία από αυτό που είναι και αυτό που κατανοούμε όλοι. Στην ΕΕ οφείλουμε ανεξαρτήτως της κατοχής να έχουμε εκείνη τη δύναμη την αμυντική που να προστατεύει τις θάλασσες και τα σύνορα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι δεν μπορούμε να έχουμε στρατό ως Ε/κ απέναντι στους Τ/κ με τους οποίους θέλουμε να λύσουμε το κυπριακό πρόβλημα και να επανενώσουμε το νησί.

Περισσότερα στο: https://www.alphanews.live/politics/kypriaki-amyna-xananoigei-syzitisi-meta-apo-dilosi-anastasiadi-binteo

(1) -Αμυντικες Δαπανες Κυπριακης Δημοκρατιας

Στα επίπεδα του 2011 θα φτάσει το 2018 ο κυπριακός προϋπολογισμός εξοπλισμών μετά την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την ψήφιση ενός συμπληρωματικού εξοπλιστικού προϋπολογισμού συνολικού ύψους 44,4 εκατ. ευρώ, ώστε τελικά το 2018 ο προϋπολογισμός εξοπλισμών να φτάσει τα 106,4 εκατ. ευρώ και το σύνολο των αμυντικών δαπανών να φτάσει στα 396.207.600 ευρώ.
Τα χρήματα αυτά πρόκειται να δαπανηθούν για την αγορά νέων οπλικών συστημάτων τα οποία σχετίζονται και με την δραστηριότητα που υπάρχει στην κυπριακή ΑΟΖ και τις τουρκικές προκλήσεις.Πάντως μέχρι και την έγκριση του συμπληρωματικού εξοπλιστικού προϋπολογισμού η Κυπριακή Δημοκρατία είχε ψηφίσει για το 2018 έναν αμυντικό προϋπολογισμό συνολικού ύψους 351.807.600 ευρώ.
Από αυτά τα χρήματα τα 61.910.214 αφορούσαν την αγορά νέων οπλικών συστημάτων, την εξόφληση παλαιότερων και την εκτέλεση έργων που αφορούν σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις, 7,9 εκατ. ευρώ αφορούν τις δαπάνες του Υπουργείου Άμυνας, 134,2 εκατ. ευρώ αφορούν την μισθοδοσία των μονίμων αξιωματικών και υπαξιωματικών και την καταβολή επιδομάτων και 147,5 εκατ. ευρώ για την μισθοδοσία των ΕΠΥ, μισθοτροφοδοσία οπλιτών, υπηρεσίες συντήρησης.
Το ποσό των 106,4 εκατ. ευρώ που προορίζεται για εξοπλισμούς είναι στο ίδιο επίπεδο με το έτος 2011 όταν ο προϋπολογισμός εξοπλισμών ήταν 105 εκατ. ευρώ.

Για την ιστορία οι αμυντικές δαπάνες και οι εξοπλιστικές δαπάνες (εντός παρενθέσεως) της Κυπριακής Δημοκρατίας την περίοδο 2005-2018 ήταν:

2018 – Αμυντικές δαπάνες 351.807.600 ευρώ (61.910.214 ευρώ + 44.400.000 ευρώ επιπλέον ) δηλ. τελικό σύνολο 396.207.600 ευρώ
2017 – Αμυντικές δαπάνες: 352 εκατ. ευρώ (65 εκατ. ευρώ)
2016 – Αμυντικές δαπάνες: 319 εκατ. ευρώ (72 εκατ. ευρώ)
2015 – Αμυντικές δαπάνες: 318,99 εκατ. ευρώ (69,3 εκατ. ευρώ)
2014 – Αμυντικές δαπάνες: 270 εκατ. ευρώ (47 εκατ. ευρώ)
2013 – Αμυντικές δαπάνες: 290 εκατ. ευρώ (70 εκατ. ευρώ)
2012 – Αμυντικές δαπάνες: 323 εκατ. ευρώ (92 εκατ. ευρώ)
2011 – Αμυντικές δαπάνες: 345 εκατ. ευρώ (105 εκατ. ευρώ)
2010 – Αμυντικές δαπάνες: 361 εκατ. ευρώ (115 εκατ. ευρώ)
2009 – Αμυντικές δαπάνες: 339 εκατ. ευρώ (120 εκατ. ευρώ)
2008 – Αμυντικές δαπάνες: 301 εκατ. ευρώ (128 εκατ. ευρώ)
2007 – Αμυντικές δαπάνες: 295 εκατ. ευρώ (128 εκατ. ευρώ)
2006 – Αμυντικές δαπάνες: 309 εκατ. ευρώ ( 140 εκατ. ευρώ)
2005 – Αμυντικές δαπάνες: 297 εκατ. ευρώ ( 120 εκατ. ευρώ)
Πάντως τα παλαιότερα χρόνια και κυρίως κατα την διάρκεια της δεκαετίας του 1990 η Κυπριακή Δημοκρατία δαπανούσε περισσότερα χρήματα για εξοπλισμούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου